Thursday, September 07, 2006

On-fcukin-line

Såja, nu har jag fått ordnat med min linux.nu-adress också. Nu snurrar ALLT igen, tänka sig.

Mycket riktigt så gillar moderkortet inte att bli ombootat av någon anledning men om jag stänger av datorn varje gång så funkar den. Ska försöka att flasha om biosen.

En sak är säker iallafall, när jag vaknade imorse märkte jag hur högljudd det nya innehållet i servern är. Jag satte iofs igång en till fläkt i chassit, men det var ju inget vidare. Får se, kanske kan koppla ur den eller sätta i nån slags fläkthanterare som gör att den går långsammare.

LVM verkar funka felfritt efter dist-upgrade också, mycket trevligt, men jag hade ju sinnesnärvaro nog att kopiera tillbaka LVM-layouten från dkpg-backupen till /etc/lvm-katalogen.

Alltid är det något som inte funkar, men snart verkar jag vara online igen.